Виберіть сторінку

Віртуальна реальність, яка об’єднує

Віртуальна реальність — вже не фантастика. У середу, 13 липня 2016 року, Донецький національний університет та громадська організація «Наукові рішення» представили результат спільної розробки, що дозволяє відкрити нові горизонти в освоєнні сучасних технологій.

Підсумком спільної роботи, до якої були залучені співробітники та студенти фізико-технічного факультету Донецького національного університету, став симулятор віртуальної реальності, що дозволяє людині зануритися в створену ілюзію за рахунок специфічних технічних засобів.

«Було поставлено завдання розробки платформи, — прокоментував новинку керівник проекту Михайло Дворниченко. — Громадська організація звернулася до Донецького національного університету з проханням допомогти в розробці. Ми маємо досвід у цій області і звичайно ж погодилися. Цей проект розкриває широкі можливості для студентів і викладачів в плані освоєння нових технологій. Втім, вона може бути вкрай корисною не лише ним».

Кого ж бачать розробники своїми основними споживачами? На їхню думку, даний напрямок є перспективним і сучасним для ринку військової промисловості, авіапромисловості, комп’ютерних технологій та інших галузей.

Завдяки симулятору пілоти літаків, члени команд субмарин, працівники бурових станцій, авіадиспетчери та багато-багато інших фахівців складних і специфічних професій отримають можливість розвитку навичок виходу з надзвичайних ситуацій, змоделювати які в реальному житті часом просто неможливо. Згодом цей досвід, безсумнівно, дозволить врятувати життя людей, уникнути втрати коштовного устаткування та інших цінностей.

Молоді, напевно, буде цікава можливість застосування симулятора в комп’ютерних іграх. Промайнути по крутій трасі на швидкісному авто, відчути роботу двигуна і відцентрову силу тяжіння — це чи не та порція адреналіну, заради якої живуть любителі екстремальних розваг?

Симулятор не лише навчає, але й вивчає. Під час проходження програми, на основі даних від комплексу датчиків, він непомітно збирає інформацію про користувача та його реакцію. Ці дані дозволяють вивчати поведінку людини, її стійкість у тій або іншій ситуації, а також згенерувати, наприклад, нову систему перешкод у віртуальному світі.

«Це не комерційний, а науковий проект, — продовжив Михайло Дворниченко. — Його головне завдання — дати молодим вченим можливість реалізувати свій потенціал. Дана розробка й наша співпраця відкриває досить широкі перспективи для роботи університету на міжнародному ринку. Фактично ми бачимо національний продукт. Ця платформа і програмне забезпечення повністю розроблені в Україні, вся електроніка також національного виробництва. І ця система конкурентоспроможна на ринку».

Архіви

Приєднуйтеся до нас