Виберіть сторінку

НАРАДА З ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ПЕРІОД КАРАНТИНУ

НАРАДА З ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ПЕРІОД КАРАНТИНУ

За дорученням ректора, Романа Федоровича Гринюка, у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса відбулася чергова нарада з організації навчального процесу в період карантину. У ній взяли участь проректори, декани факультетів, завідувач навчального відділу, директор та в.о. директора трьох структурних підрозділів та відповідальний секретар Приймальної комісії.

Привітала усіх учасників онлайн-наради перший проректор Стусівського університету Тетяна Нагорняк та запропонувала перейти до обговорення насиченого порядку денного.

Про провадження освітньої діяльності та стан здоров’я колег і здобувачів вищої освіти під час карантину проінформували декани факультетів, завідувач навчального відділу Оксана Євтухова та в. о. директора Навчально-практичного центру кар’єри та професійного зростання Вікторія Копельчук.

Декан факультету іноземних мов Мар’яна Оленяк, окреслюючи провадження освітньої діяльності, наголосила, що переважна більшість викладачів факультету (90%) проводять онлайн-зайняття за допомогою Skype та Zoom. Також вона розповіла про переваги проведення Skype-конференцій, що допомагають фіксувати кількість учасників у групі, протоколювати заняття та відстежувати їхню якість проведення. Мар’яна Ярославівна відзначила позитивну тенденцію щодо покращення відвідування занять завдяки онлайн-технологіям.

З результатами роботи та перспективними планами факультету присутніх ознайомив в о. декана фізико-технічного факультету Олексій Барибін. Він акцентував увагу на створенні форми опитування для студентів, яка дозволить якісно проаналізувати форми роботи викладачів і студентів, що використовуються під час навчання/викладання та визначити їхні уподобання щодо платформ та сервісів для навчання онлайн.

Заступник декана факультету інформаційних і прикладних технологій Ольга Анісімова зазначила, що викладачі та студенти факультету для забезпечення навчального процесу використовують Skype і Teams, застосування яких дозволяє протоколювати кількість студентів. Вона підкреслила, що заняття на факультеті відбуваються відповідно до розкладу та щотижнево здійснюється моніторинг якості надання освітніх послуг.

Про інструменти комунікації у період карантину розповіла декан економічного факультету Лариса Шаульська. Вона акцентувала увагу на активному використанню Teams, Skype для бізнесу та Zoom. Доповідач наголосила, що з метою оперативного відстеження присутності студентів на заняттях викладачі користуються Mentimeter. Лариса Володимирівна підкреслила, що для проведення практичних занять, семінарів, обговорень колективних результатів роботи викладачі надають перевагу онлайн-форматам роботи. Декан зауважила, що майже 50% викладачів кафедр мають курси на

платформі Moodle. Лариса Володимирівна також поділилася секретами забезпечення ефективної роботи завдяки постійному спілкуванню методистів деканату зі старостами, анонсувала проведення круглих столів онлайн з обговорення проєктів освітніх програм.

Декан філологічного факультету Анатолій Загнітко наголосив на налагодженій співпраці викладач–викладач, викладач–студент, ефективності проведення робочих нарад у Skype, спільному проведенні з факультетом іноземних мов міжкафедрального семінару та активному використанні у повсякденній роботі платформи Moodle. Також Анатолій Панасович акцентував увагу на проблемі перенавантаження викладача та поділився кейсами розвитку творчих ресурсів студентів-магістрів за допомогою YouTube.

Про результати модульного контролю і відвідування занять здобувачами вищої освіти доповіла декан юридичного факультету Ірина Коваль. Вона наголосила на наявності постійного зв’язку із завідувачами кафедр та проведенні засідань кафедр у форматі Skype-конференцій.

Про якість та графік проведення занять на факультеті історії та міжнародних відносин розповів Юрій Теміров. Він окреслив два виміри роботи: виконання завдань та опрацювання матеріалів студентами на порталі і проведення викладачами занять у Skype і Zoom. Юрій Тешабайович також наголосив, що заплановану конференцію буде проведено заочно, розповів про проведення секційних онлайн-конференцій невеликими групами.

Декан факультету хімії, біології і біотехнологій Олександр Шендрик розповів про належний стан виконання лабораторних робіт з врахуванням експериментальних даних та відповідних розрахунків.

Директор Хмельницької філії ДонНУ імені Василя Стуса Леонід Прус доповів про хід проведення сесії за допомогою засобів електронного зв’язку.

Вікторія Копельчук проінформувала про результати проходження практики бакалаврами та магістрами факультету хімії, біології і біотехнологій, філологічного та юридичного факультетів. Вікторія Петрівна повідомила, що 6 квітня стартує виробнича та навчальна практики для студентів 2 і 3 курсів спеціальності «Політологія», які вони будуть проходити дистанційно в Інституті розвитку міста та ГО «Центр регіональних ініціатив»; 14 квітня розпочинається виробнича практика для студентів 3 курсу спеціальності «Культурологія». В. о. директора Навчально-практичного центру кар’єри та професійного зростання констатувала, що проходження практики студентами Стусівського університету відбувається відповідно до графіку навчального процесу.

Також декани факультетів прозвітували про стан здоров’я викладачів, співробітників та здобувачів вищої освіти. Наразі скарг на погіршення здоров’я немає, зафіксовані окремі випадки ГРВІ. Проректор з науково-педагогічної, соціальної роботи та міжнародної співпраці Тетяна Орєхова узагальнила зведену

інформацію по факультетах щодо стану здоров’я студентів та підкреслила, що на сьогодні підтверджених випадків захворювання на COVID-19 серед «стусівців» немає. Вона розповіла, що в гуртожитках залишаються 37 студентів, 20 здобувачів вищої освіти уклали декларації з сімейними лікарями за фактичним місцем проживання, зі студентами-іноземцями проведено Skype-сесію. Проректор з наукової роботи Ілля Хаджинов прозвітував про навчання аспірантів, яке стало можливим завдяки технологіям дистанційного навчання та електронним засобам зв’язку.

Перший проректор Тетяна Нагорняк подякувала гаранту програми, проректорам, завідувачу навчального відділу та директору Освітньо-практичного центру інноватики та стратегічного розвитку за злагоджену роботу над проєктом з акредитації ОП «Кібербезпека» та високий рівень командної роботи.

Тетяна Леонтіївна узагальнила подану інформацію, подякувала проректорам, деканам, керівникам структурних підрозділів за витримку, високий рівень управлінської та організаційної майстерності. Вона акцентувала увагу на чудовій ідеї проведення онлайн-старостатів, яку можна запозичити та втілювати на усіх факультетах. Тетяна Леонтіївна закликала залучати студентів до онлайн-зустрічей, ознайомила з рекомендаціями експертів щодо зниження аудиторного навантаження і переходу до дуальної освіти. Перший проректор ознайомила учасників наради з основними завданнями на наступний тиждень, зокрема: організацією поточної освітньої діяльності, проведенням модульного контролю, аналізом атестації здобувачів вищої освіти як на рівнів факультетів, так і на рівні навчального відділу. Окремо Тетяна Леонтіївна зупинилися і на перспективах 2020 та 2022 у межах другого хронологічного етапу Стратегії розвитку Університету, підготовці до вступу 2020.

Наступним питанням порядку денного стало обговорення листа Міністерства освіти і науки України щодо завершення 2019/2020 навчального року. Тетяна Леонтіївна проінформувала про три можливих сценарії завершення 2019/2020 навчального року. Обговоривши їх, учасники наради прийняли одноголосне рішення щодо якісної організації освітнього процесу із використанням технологій дистанційного навчання під час карантину та своєчасне завершення навчального року для переважної більшості учасників освітнього процесу. Тетяна Леонтіївна закликала учасників наради детально обміркувати шляхи проведення державної атестації, випуску, сесій і захистів практик здобувачів вищої освіти.

Учасники наради обговорили організацію та проведення ЄВІ/ЄФВВ на базі ДонНУ імені Василя Стуса та затвердили список викладачів, які будуть залучені до цього процесу.

Окремо на нараді було обговорено проєкти нагальних документів та силабуси.

Олена Топчій

Архіви

Приєднуйтеся до нас