Виберіть сторінку

Донецький національний університет імені Василя Стуса виграв грант на реалізацію нового проєкту «Interactive Teaching Art»

Донецький національний університет імені Василя Стуса виграв грант на реалізацію нового проєкту «Interactive Teaching Art»

Днями відбулось онлайн-засідання Експертної ради щодо присудження грантів закладам освіти від Вінницької обласної Ради і облдержадміністрації під головуванням в.о. директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Володимира Буняка. Донецький національний університет імені Василя Стуса виграв грант на реалізацію унікального проєкту «Interactive Teaching Art» Постійно діюча майстерня підвищення кваліфікації для вчителів закладів повної загальної середньої освіти з використанням інтерактивних методик викладання».

Про специфіку, колосальний потенціал проєкту, плани та перспективи впровадження розповіли проректор з інноваційної діяльності та інфраструктури Андрій Гижко та в.о. директора Навчально-практичного інформаційно-комунікаційного центру Юля Окуньовська.

– Шановний Андрію Петровичу, розкажіть, будь ласка, про специфіку отримання грантів? Це новий досвід для ДонНУ імені Василя Стуса? Який проєкт презентував Стусівський університет?

– Вже кілька років поспіль Департамент освіти і науки Вінницької облдержадміністрації у рамках коштів обласного бюджету фінансує гранти для закладів освіти. Їх можна здобути у трьох номінаціях: гранти для загальноосвітніх шкіл, гранти для професійно-технічних навчальних закладів, гранти для ЗВО. Минулого року наш Університет уже брав участь у цьому конкурсі. Тоді ми мали позитивний успіх та виграли грант вартістю 30 тис. грн. Цьогоріч ми також подали заявку на участь у конкурсі в рамках вузької тематики, однакової для всіх університетів, що стосувалася застосування digital-технологій в освітньому процесі. Це новація і певний виклик для нас. Переконаний, Стусівському університету буде набагато легше працювати на цій стезі, бо ми пройшли цей етап ще у 2014 році. Навіть тоді, коли Університет переїхав з Донецька до Вінниці, ми вже використовували під час навчання digital-технології. Далі було внутрішньокорпоративне навчання Майстерня «Teaching Art», і в продовження цього ми хочемо поділитися колосальним досвідом за межами Університету».

– Багато було конкурсантів?

– Ми відчули конкуренцію з Вінницькою академією неперервної освіти та Вінницьким державним педагогічним університетом імені Михайла Коцюбинського. Хотів би подякувати колегам з інших університетів за те, що з розумінням віднеслися до нашої ініціативи. Що більша можливість вибору, то краща ситуація. Сьогодні підвищенням кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної освіти займається і Вінницька академія неперервної освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського та Стусівський університет. Ми теж входимо в цю нішу».

–Чим унікальний проєкт Стусівського університету?

–Унікальність нашого проєкту полягає у декількох моментах: по-перше, міждисциплінарне навчання (з огляду на тематику вона різна та стосується математики, хімії, біології, інтернет-технологій, української мови); по-друге, багато практичних годин; по-третє, все буде записуватися у реальному режимі часу, і весь навчальний матеріал буде розміщено на офіційному сайті нашого Університету в режимі вільного доступу для всіх охочих, не лише у Вінницькій області, а й в Україні та світі.

– Шановна Юлю Вікторівно, на яку аудиторію розрахований проєкт та що передбачає навчання?

– Проєкт передбачає конкурсний відбір 20 учасників на підставі мотиваційних листів та реєстрації через google-форму. Власне під час проєкту буде проведено 8 тематичних модулів з інтерактивного навчання.

Загалом, передбачено вісім аудиторних навчальних занять (16 годин) та дистанційної роботи (14 годин), які будуть проведені науково-педагогічними співробітниками Університету, фахівцями у своїх предметних галузях із застосуванням інтерактивних методик викладання.

– Юлю Вікторівно, які новації передбачає проєкт?

– Тренінгові навчальні заняття Майстерні «Interactive Teaching Art» будуть записуватися та транслюватися на спеціальних платформах за допомогою сучасного відео- та аудіо графічного обладнання. Трансляція буде здійснюватися на офіційному youtube-каналі ДонНУ імені Василя Стуса. Долучитися до трансляції зможе кожен охочий. Відзняті матеріали з навчального заняття після технічного доопрацювання нашими фахівцями будуть надані учасникам у форматі відеолекцій, та у відкритому доступі будуть розміщені на наших ресурсах. Навчальні відеолекції будуть лімітовані за часом – не більше 30 хвилин, інакше це може спричинити в учасників відчуття втоми, нудьги, розсіяти їхню увагу та знизити інтерес до предмету. Віртуалізація та діджиталізація освітнього процесу в рамках Майстерні «Interactive Teaching Art» є необхідною умовою задля залучення більшої викладацької аудиторії. У цьому моменті увага проєкту буде сконцентрована саме на вчителях сільських шкіл, які маючи ноутбук чи смартфон та вільний вихід у мережу, зможуть дистанційно засвоювати необхідні навички інтерактивного викладання. Після успішного завершення навчання учасники Майстерні отримають свідоцтво про підвищення кваліфікації.

– Андрію Петровичу, у чому, на Вашу думку, полягає секрет успіху і перемоги нашого проєкту?

– Вважаю, це міждисциплінарне поєднання, коли ми не акцентуємо увагу на конкретному предметі шкільної освіти, а коли говоримо про використання саме новітніх технологій, адже, дивлячись на сучасну ситуацію з коронавірусом, ніхто не може спрогнозувати, що буде першого вересня, у якому форматі ми буде продовжуватися навчання.

– Андрію Петровичу, окресліть, будь ласка, наскільки цінними є такі проєкти для вчителів?

– Багато позитивних відгуків від учасників наших сертифікатних освітніх програм. Вони вже бачили наскільки у нас широко використовуються цифрові технології. Наприклад, Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 школа Вінницької міської ради запрошувала наших викладачів під час карантину, аби вони допомогли налагодити дистанційне навчання, поділилися своїм досвідом, адже ще в березні 2020 року держава цим зовсім не займалася, ще не було онлайн-уроків на загальноукраїнському рівні. Ми бачимо, що для вчителів з районних центрів і віддалених сіл дистанційна освіта ще досить незвідана форма навчання. Тому ми завжди раді поділитися досвідом. Навчаємо навчаючись, адже Ім’я зобов’язує!»

Спілкувалась Олена Топчій

Архіви

Приєднуйтеся до нас