Виберіть сторінку

Новий міський голова Вінниці

16 квітня 2016 року в ДонНУ четвертокурсники спеціальностей «Журналістика» та «Політологія», а також студенти спеціалізації «Політична журналістика» взяли участь в незвичайному тренінгу. Студенти отримали можливість — на прикладі конкретних ситуацій застосувати знання, набуті в лекційному режимі.

Так звані «кейси» представляють собою імітацію учасниками конкретних проблемних життєвих ситуацій. У кожного гравця була задача, яку, незважаючи ні на що, потрібно виконати. Таким чином відбувалося не тільки закріплення вже існуючих навичок, а й виявлення «прихованих талантів» в екстрених умовах. Після закінчення перфомансу спільними зусиллями студенти повинні проаналізувати ситуацію, що виникла (case) — помилки, правильні рішення, упущення — і скоригувати модель поведінки кожного з учасників.

— Наш тренінг мав на меті трансформацію отриманих теоретичних знань у прикладні компетентності студентів. Разом з тим, він повинен був сформувати і закріпити вміння комунікувати, вирішувати поставлені завдання в новій ролі і незвичайних ситуаціях, зміцнити свою стресостійкість. Кейси спонукали студентів акумулювати наявні у них знання, щоб застосувати техніки переконання, виявити лінгвістичні способи маніпулювання і логічні помилки в побудові промови, — коментує концепцію заходу його організатор — професор кафедри політології та державного управління Тетяна Нагорняк.

Політологам, журналістам і політичним журналістам було запропоновано три кейси різного рівня складності.

Дія найбільш простої першої ситуації, що моделюється чотирма студентами, відбувалася в магазині одягу між адміністратором, стажистом і двома покупцями. Перед учасниками стояли завдання, які породжують конфлікт і напруга у взаєминах: прийняти на роботу нового співробітника, отримати нову роботу, утриматися на робочому місці, «проінспектувати» роботу стажерів і магазин в цілому.

— Не думаю, що це була просто роль. Ми всі потенційно можемо потрапити в таке становище. Потрібно бути готовим. Кейси — хороший спосіб відточити навички прийняття швидких рішень і протидії стресовим ситуаціям, вміння контролювати себе, — ділиться враженнями студент-журналіст Олексій Чмирь.

Друга імітована ситуація за принципом снігової грудки ускладнюється великою кількістю учасників: приїзд бізнес-леді в незнайоме місто для укладання ділового контракту розігрувався 15 студентами. Стан справ виявився патовим. Учасники стали заручниками матриці — нескінченного потоку шумів і інформації. На цьому етапі дуже важливо було проявити стійкість до стресів.

— Я була бізнес-леді в другому кейсі, де моя головна задача була «впоратися» з часом і укласти угоду. На жаль, я провалилася і там і там. Ця невдача переконала мене, що цілком природно, коли не все йде за планом. Потрібно виходити за рамки шаблонів повсякденної поведінки, більше вірити в себе, діяти самостійно і приймати оперативні рішення, — резюмує майбутній політолог Анастасія Лавріщева.

У найскладнішому третьому кейсі участь брали всі присутні студенти, тому що змодельованою ситуацією стали вибори міського голови в місті Вінниця. На цей раз студенти політологи, журналісти та політжурналісти приміряли на себе досить серйозні ролі — кандидатів на пост мера, їх команд, електорату, представників ЗМІ. Задані умови настільки резонували з реальністю, що іноді здавалося, ніби перед нами «вибори в прискореній перемотці»: в кишені кожного вінничанина — агітаційна листівка, газети рясніють передвиборчими скандальними заголовками, «медіаефіри» з кандидатами в мери не припиняються, запеклі теледебати тільки підливають цікавість до теми виборів, звідусіль чути політичні гасла, позиції старшого і молодшого поколінь контрастують.

Сцени дії змінювалися так швидко, як кадри в кінострічці. Без яскравих, але в той же час чітких і зважених рішень, було не обійтися.

— У мене була роль журналістки інтернет-видання. В ході кейса вперше усвідомила, яких титанічних зусиль коштує прагнення до досконалості в медіа-середовищі. Особливо, якщо мова йде про політику. І, мабуть, вперше отримала такий концентрований урок необхідності розвивати стресостійкість, — каже студентка спеціальності «Журналістика» Карина Єпіфанова.

Проведення практичних кейсів з пройденого матеріалу — ефективний засіб підвищення цікавості до дисциплін, що вивчаються. Необхідність приймати творчі, нестандартні рішення, переробляти неструктуровану мозаїчну інформацію, зміна парадигми мислення викинули учасників тренінгу з звичних орбіт когнітивних процесів. Однак, натомість дали можливість інакше дивитися на навчальний процес — з більшою жадібність і активністю.

— Студенти дуже розкрилися. Вони проявляли креатив і винахідливість, виходили за рамки поставленого завдання, залучали нетипові ключі рішення. І помилки допускали, звичайно. На то це і навчальний тренінг. Дуже вдячна колегам, які взяли участь в якості експертів, — Сергію Бондаренко, директору Навчально-практичного інформаційно-комунікаційного центру та Юлії Пачос, провідному спеціалісту відділу міждисциплінарного навчання Центру інноватики та стратегічного розвитку і студентам, які в суботній теплий весняний день переконували, вибирали, продавали, голосували, складали, відстоювали і перевіряли свою готовність до дорослого і професійного життя, — підбила підсумок вдалого тренінгу Тетяна Нагорняк.

Наталія Печерська,
студентка 4-го курсу
спеціальності «Журналістика»

Приєднуйтеся до нас