Виберіть сторінку

ДЕБАТИ ЩОДО ПЕДАГОГІЧНОЇ СКЛАДОВОЇ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

ДЕБАТИ ЩОДО ПЕДАГОГІЧНОЇ СКЛАДОВОЇ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Традиційно заняття з педагогіки вищої школи проходять з використанням інноваційних форм і методів навчання. Доктор педагогічних наук Лілія Асхатівна Мартинець вважає, що тільки через активне навчання можна отримати цінний педагогічний досвід з викладання у ЗВО, і тому обрала складний спосіб обговорення дискусійних проблем — дебати. 24 травня перед аспірантами стояло завдання поділитися на протилежні табори («за» і «проти») й публічно обґрунтовувати правильність своєї позиції щодо педагогічної складової у класичному університеті. Кожна група мала переконати опонентів і схилити їх до думки змінити свою позицію. Для цього здобувачі ступеня доктора філософії ретельно й ґрунтовно довго готувалися: досліджували стан проблеми у вітчизняній та зарубіжній науці й практиці, вивчали законодавчу й нормативну базу.

Дискусія набула найбільшої гостроти під час проведення дебатів. Учасники дебатів намагалися не давати силу емоціям, а спілкувалися спокійно. В результаті дебатуючі спільно розв’язали поставлену проблему. Здобувачі, висловивши свою позицію, уважно вислухали опонентів, щоб знайти точки дотику. Під час обговорення суддя (аспірант 1-го року навчання О. В. Краснощок) спочатку ознайомив учасників з особливостями освітньої технології опрацювання дискусійних питань: історію, теорію і правила проведення дебатів. Потім слідкував за дотриманням правил гри і керував дебатами.

Журі у складі кандидата економічних наук, доцента, директора навчально-практичного центру культурно-естетичного розвитку та роботи зі студентами В. Г. Попової , кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки та управління освітою І. М. Зарішняк і голови навчально-наукової лабораторії «Молодіжна наукова майстерня» В. А. Сіпєєва оцінювало роботу спікерів кожної команди за визначеними параметрами і критеріями. Відзначили командну роботу тих, хто відстоював необхідність педагогічної складової у

класичному університеті. Команда «за» набрала більшу кількість балів та була визнана переможцем дебатів. Журі відмітили аргументованість доказів, культуру поведінки учасників дебатів. Кращими спікерами стали:

  • аспірантка 1 року навчання І. М. Гресько (філологічний факультет);
  • аспірант 1 року навчання М. В. Дубель (економічний факультет).

Як бачимо, педагогічна складова є дієвою у навчанні не тільки магістрів і бакалаврів, а й здобувачів наукового ступеню. Застосовуючи інноваційні інтерактивні технології, кафедра педагогіки та управління освітою, зокрема, доктор педагогічних наук Л. А. Мартинець, навчає майбутніх викладачів обговорювати дискусійні питання та під час вправ, у яких потрібно зайняти й чітко аргументувати визначену позицію з обговорюваної проблеми. Дебати навчають аспірантів виробляти й формулювати аргументи, висловлювати думку з дискусійного питання у виразній і стислій формі, відстоювати власну точку зору й переконувати інших.

Приєднуйтеся до нас