
КАРАНТИННІ БУДНІ КАФЕДРИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Із настанням карантину ми працювали дистанційно зі студентами, колегами, стейкхолдерами.
Так, змінилася формальна оболонка нашої роботи, але зміст освітнього процесу, як завжди у Стусівському університеті, залишався на висоті! Ми вчилися комунікувати, навчати й навчатися по-новому!
Буквально кілька перших днів це була робота через корпоративну мережу Outlook. Спілкування через пошту, справді, можливий варіант, але потім розпочалися фантастичні події: інтерактивні синхронні заняття, вчені ради, захисти курсових робіт, видавнича діяльність, засідання кафедри, круглі столи з обговорення освітніх програм, попередні захисти кандидатських дисертацій − і все це у форматі online! Основні ресурси, через які працює кафедра − Skype, Teams.
Отже, на карантині працюється особливо – особливо наполегливо, особливо креативно, особливо дисципліновано, особливо по-новаторськи! До безумовних позитивів такого особливого навчання відносимо: майже стовідсоткове відвідування занять студентами (а в окремих групах і всі 100%); опанування інструментарію технічних «фішок», які стосуються презентацій, інтерактивних ігор (мовних), швидкого реагування на запитання викладача, транспортування завдань на самостійні чи практичні заняття; виділення у кожній академічній групі неформальних «лідерів», які активно беруть участь у навчальному процесі, цікавляться справами одногрупників і допомагають, зокрема тим, хто з поважних причин має проблеми з Інтернетом (у селі) і не може приєднатися до онлайн-груп.
Проте живого мовлення ніхто не замінить! Немає невербального контакту «очі в очі» (дуже часто немає бажання чи потреби в студентів вмикати камеру). Занадто багато часу витрачають викладачі та студенти на підготовку до занять чи перевірку завдань, натомість залишається менше можливостей для реалізації науково-дослідної діяльності.
Ще один вид роботи філологічного, якому не на заваді карантин, – це видавнича діяльність. Зокрема, минулого тижня побачило світ навчальне видання, укладене авторським колективом кафедри української мови «Курсова робота з української мови: методичні рекомендації до виконання та орієнтовна тематика / Л. М. Коваль, І. Р. Домрачева, О. Г. Важеніна, Д. В. Козловська, Н. А. Митько; за ред. Л. М. Коваль. Вінниця, 2020».
Проте будь-яка подія чи процес – це діалектична єдність позитивів і недоліків, так що з вірою в позитив входимо в літню заліково-екзаменаційну сесію!
Матеріал підготувала кафедра української мови філологічного факультету