Виберіть сторінку

V Всеукраїнська школа публічної політики та адміністрування зі стратегічного управління розвитком громад

V Всеукраїнська школа публічної політики та адміністрування  зі стратегічного управління розвитком громад

У Донецькому національному університеті імені Василя Стуса впродовж 5-12 жовтня проведено V Всеукраїнську школу публічної політики та адміністрування зі стратегічного управління розвитком громад для голів територіальних громад і місцевих активів.

Проєкт реалізується Стусівським університетом у партнерстві з Вінницькою обласною державною адміністрацією, Вінницькою обласною Радою, Вінницькою обласною Асоціацією органів місцевого самоврядування, ГО «Центр аналізу та розвитку громадських комунікацій «ДІАЛОГ»».

V Всеукраїнська школа публічної політики та адміністрування зі стратегічного управління розвитком громад спрямована на розвиток професійних та практичних компетентностей посадових осіб місцевого самоврядування для забезпечення ефективного управління місцевим розвитком, вироблення умінь та навичок, необхідних для впровадження реформ, здійснення послідовних кроків в імплементації принципів «належного врядування», підготовки нового типу керівників органів місцевого самоврядування – лідерів, доброчесних голів ТГ з чіткою державницькою позицією, навичками стратегічного мислення та вмінням працювати у команді.

У рамках трьох тренінгових модулів науковців-практики Донецького національного університету імені Василя Стуса провели серію тренінгів і практикумів для голів 63 територіальних громад та активів 10 ТГ Вінницької області: представників Гніванської міської ради, Жмеринської міської ради (Жмеринський район), Ямпільської міської ради (Могилів-Подільський район), Іванівської сільської ради (Хмільницький район), Якушинецької сільської ради (Вінницький район), Дашівської селищної ради (Гайсинський район), Брацлавської селищної ради (Тульчинський район), Томашпільської селищної ради (Тульчинський район), Іллінецької міської ради (Вінницький район) та Оратівської селищної радия (Вінницький район).

Керівник Школи, доктор політичних наук, професор, перший проректор ДонНУ імені Василя Стуса Тетяна Нагорняк провела тренінг зі стратегічного управління розвитком територіальних громад, позиціонування громади та брендингу територій. Тетяна Леонтіївна проаналізувала стратегії розвитку територіальних громад, спрямовані на досягнення ними широкої впізнаваності, репутаційної та фінансової стійкості, провідних позицій у конкурентному середовищі, та разом із активами ТГ сформувала практичні кейси реалізації стратегій розвитку громад.

Кандидат політичних наук, в.о. завідувача кафедри журналістики та соціальних комунікацій факультету інформаційних і прикладних технологій, експерт з PR та стратегічних комунікацій Сергій Бондаренко продемонстрував роль стратегічних комунікацій та наративів у просуванні бренду територіальних громад, презентував кейс про те, як керувати власним інформаційним простором задля отримання довіри та підтримки населення.

Кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та поведінкової економіки економічного факультету Ганна Середа провела практикум з управлінської компетентності та командотворення. Ганна Володимирівна окреслила закономірності розвитку команди, методи управління командною взаємодією, розповіла як ефективно застосувати на практиці цикл регулярного менеджменту PDCА, управляти персоналом у проєкті.

Кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри підприємництва, корпоративної та просторової економіки економічного факультету, сертифікований бізнес-тренер Олександр Трегубов розширив спектр знаь учасників зі стратегічного планування та управління проєктами.

Кандидат історичних наук, радник з питань громадянської освіти Міжнародної фундації виборчих систем (IFES) в Україні Юлія Пачос провела тренінг «Демократичне врядування. Інструменти електронної демократії в громадах». Юлія Віталіївна окреслила основні принципи демократичного врядування, стереотипи взаємодії «громадяни-місцева влада», ознайомила з інструментами е-демократії у громадах, презентувала переваги проєкту «Відкрите місто», розповіла про роботу контакт-центрів міст для звернення громадян.

Слухачі та тренери V Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування поділилися своїми враженнями, рефлексіями, ідеями та здобутками із редакцією нашого новинного сайту:

 «5 всеукраїнських шкіл публічної політики та адміністрування – це насамперед діалог освіти, громад, влади і бізнесу, тому що замовниками всіх шкіл були Вінницька обласна Рада і Вінницька обласна державна адміністрація. Хочу подякувати нашим партнерам за довіру та можливість бути дотичними до формування кадрового ядра регіону й еліти органів місцевого самоврядування на регіональному, місцевому, селищному рівнях. Слухачами й учасниками 5 шкіл були абсолютно різні люди: кадровий резерв департаментів Вінницької обласної державної адміністрації, голови державних районних адміністрацій, сільські старости, і відповідно кожен мав свій запит на таку школу, а ми навчалися у них. V Всеукраїнська школа публічної політики та адміністрування складалася з двох частин: онлайн-тренінги з головами 63 територіальних громад та очна тренінгова сесія з активами 10 ТГ Вінницької області. Мета Школи –  провести стратегування розвитку громад, вдосконалити стратегії, напрацювати основні наративи, колективні змісти, смисли в нових проєктах і відповідно охарактеризувати свою команду, свого голову, напрацювати шляхи вдосконалення управління громадою і порозуміння з мешканцями громад», – зазначила керівник V Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування, перший проректор Стусівського університету, тренер Тетяна Нагорняк.

«Популярність Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування зумовлена наявністю актуальних питань, що виникають у громадах, зміною лідерів ТГ, реформою територіального устрою, яку було проведено в державі. Відповідно переформатовуються громади, змінюються їхні центри, а новообрані голови ТГ потребують нових знань та розвитку. Сьогоднішня Школа спрямована на реалізацію стратегій розвитку громад, проєктний менеджмент, управління командами і персоналом. Згідно з новою концепцією децентралізації всі ресурси для розвитку громад є на місцях. Я хотіла донести до представників громад нове розуміння поняття команди і бачення того, що для реалізації багатьох масштабних проєктів потрібно виходити за рамки не тільки виконавчих чи дорадчих органів самої громади, а й звертати  увагу на представників бізнесу, дивитися у бік активних громадян, молоді, яка подає нові ідеї, молодіжних рад, громадських організацій, і там шукати членів своєї команди, яких об’єднує спільна мета – розбудовувати свою громаду. Під час тренінгу учасники наголосили, що спілкування з колегами з інших громад та тренерами надало їм крила. Вони готові започатковувати нові проєкти. Багато громад сьогодні прописали проєкти з налагодження комунікації між членами громади, стейкголдерами», – зауважила тренер Ганна Середа.

 «Завжди приємно працювати у таких аудиторіях, де ми навчаємо навчаючись. Ми отримуємо від слухачів цінний досвід, про який розповідаємо нашим студентам на парах. Переконаний, громади потребують постійного розвитку та зростання. Їм необхідно тримати руку на пульсі новацій у економічній, соціальній, культурній, політичній сферах. Всеукраїнська школа публічної політики та адміністрування надає таку можливість. Наприклад, досвід проєктної діяльності є в кожної з територіальних громад, проте він потребує системності та інноваційності. Постійно розвиваючись, отримуючи від колег та тренерів цінний багаж знань та практичний досвід, ви зможете досягнути успіху у проєктній і грантовій діяльності, отримати належне фінансування та досягнути покращення життя у громаді.  Саме на цей прогрес ми спрямували наші зусилля, і насторожені на початку практикуму слухачі, стали уже рідними людьми по його звершенню. Спільне навчання об’єднує!», – наголосив тренер Олександр Трегубов.

«Методики, які пропонуються в нашій Школі, орієнтовані на обмін досвідом, поєднання знань, умінь і навичок учасників Школи та тренерів з метою творення синергії задля досягнення спільних результатів. Ми запропонували учасникам низку кейсів, які допоможуть їм стати більш конкурентоспроможними. Громади, які існують на місцях, є фундаментом держави. І якщо ми працюємо на те, щоб зміцнити цей фундамент, то надалі країна наша ставатиме міцнішою і буде рухатися вперед. У рамках V Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування ми розглянули чотири ключових напрями: стратегічне планування, стратегічні комунікації, командотворення і проєктну діяльність, які дозволяють залучати додаткові ресурси в умовах обмежених бюджетних коштів територіальних громад. Стратегічне планування – це формування чіткого бачення свого майбутнього,  а стратегічні комунікації – це можливість правильно побудувати спілкування з тими цільовими аудиторіями, які є життєво необхідними для громади.  Командотворення допомагає об’єднати зусилля для досягнення поставлених цілей, спільно обговорити ідеї та досягти консенсусу в реалізації проєкту», – зазначив тренер Сергій Бондаренко.

 

Учасниця V  Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування, керуюча справами виконавчого комітету Ямпільської міської ради Олеся Віт наголосила: «На першому етапі навчання ми здобули цінні знання та дізналися, як далі впроваджувати наші проєкти в життя, реалізовувати стратегію Ямпільської міської територіальної громади, формувати план заходів та виокремлювати першочергові пріоритети діяльності, знаходити шляхи реалізації стратегії, аби досягнути бажаного результату. Їдучи на навчання, ми очікували на обмін досвідом з колегами та друзями з інших громад, хотіли отримати нові знання, презентувати свою громаду та дізнатися про інноваційні проєкти. З викладачами Університету ми обговорили заплановані заходи у наших ТГ, визначилися, як їх правильно реалізовувати.  Особисто я у такій  Школі вперше, упродовж декількох днів отримала багато нових знань щодо написання проєктів, їх втілення, удосконалила свої управлінські компетентності та техніку командотворення. Окремо хотіла б подякувати організаторам Школи за цінний багаж знань, взаємодію, довіру та підтримку. Переконана, для новостворених громад таких програм потрібно проводити якнайбільше та сприяти розвитку громад».

Поділилася своїми враженнями та міркуваннями і перший заступник голови Гніванської міської територіальної громади Олена Яковець: «Враження від Школи дуже хороші, тому що тут все відбувалося на рівні взаємодовіри та взаємопідтримки. Дійсно, команда викладачів, тренерів стала для нас не тільки наставниками, а й друзями. Вони навчалися у нас, а ми навчалися у них. Активність сьогодні зашкалювала. Дякуємо організаторам, та тим, хто нас навчав. Маю уже три десятиліття досвіду роботи в місцевому самоврядуванні, проте завжди навчаюся та самоудосконалююся».

Фінальним акордом V Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування зі стратегічного управління розвитком громад стало урочисте вручення сертифікатів учасника Школи.

Керівник V Всеукраїнської школи публічної політики та адміністрування, доктор політичних наук, професор, перший проректор ДонНУ імені Василя Стуса Тетяна Нагорняк, звертаючись до слухачів, підкреслила: «Ви сьогодні дали мені надію, що 6-ій Всеукраїнській школі публічної політики та адміністрування бути. У новостворених територіальних громадах є активи, які прагнуть та здатні змінювати життя регіону на краще, і це наша спільна справа: громади, влади і університетів».

Олена Топчій

Архіви

Приєднуйтеся до нас