Виберіть сторінку

Діалог із ключовим стейкхолдером закладу вищої освіти – роботодавцем

Діалог із ключовим стейкхолдером закладу вищої освіти – роботодавцем

Ефективність системи забезпечення якості вищої освіти залежить від діалогу ключових стейкхолдерів закладу вищої освіти: ЗВО, випускників, студентів і роботодавців. У вищій освіті стейкхолдерами виступають індивідуальні та організаційні суб’єкти, що мають необхідні ресурси, потреби, можливості, наміри, забезпечення яких ґрунтується на взаємодії із ЗВО щодо виробництва та споживання якісної освіти. Тож важливими є зустрічі основних стейкхолдерів закладів вищої освіти. Стейкхолдери в освіті – це зацікавлені сторони, що самі впливають або на яких може впливати досягнення закладом вищої освіти своєї мети.

Тож 18 грудня кафедра педагогіки, фізичної культури та управління освітою організувала зустріч із роботодавцем для студентів філологічного факультету, які опановують сертифікатну програму «Методика викладання української мови та літератури в школі». Під час підсумкового заняття з основ педагогічної майстерності у студентів була можливість поспілкуватися із директором фізико-математичної гімназії № 17 м. Вінниці Валентиною Михайлівною Нестюк. Студентів цікавили насамперед питання, пов’язані із професійним самовизначенням: якими професійними якостями має володіти вчитель, якого будуть поважати учні, як і де вчитель підвищує професійний рівень, яка заробітна платня сучасного вчителя. Студенти запитували про прийоми оцінювання результатів навчання, якими може поділитися вчитель із багаторічним педагогічним стажем. Валентина Михайлівна розкрила секрети успішності сучасного вчителя – це компетентність, щирість, порядність та любов до дітей. Також директор поділилася лайхаками сучасного вчителя. Багато питань, що ставили студенти, мали глибокий філософський зміст. Зокрема, питання об’єктивності оцінювання учнів, професійного вигорання. На запитання «Чи справді у кожного вчителя є свої улюбленці?», «А як бути тому, кого не любить вчитель?» Валентина Михайлівна відповіла щиро: «Так, є й улюбленці, але це не завжди відмінники, а діти, які наполегливо працюють, але є й ті, кого важко

полюбити, тоді вчитель намагається їх навчати й об’єктивно оцінювати, інколи заохочуючи їх певними бонусами за нелюбов. Проте учні не мають знати про «улюбленців чи нелюбих», тому що для вчителя всі учні рівні».

У ході бесіди розглядалася також низка питань, зокрема: чи може директор втручатися, якщо в педагогічному колективі виникають конфлікти щоб виправити ситуацію? Якщо так, то які є шляхи вирішення конфлікту? Валентина Михайлівна навела приклади, коли їй доводилося втручатися і вирішувати педагогічні конфлікти. Ще одним актуальним питанням стало: чому в деяких школах працюють некомпетентні вчителі. Валентина Михайлівна з власного досвіду визначила дві категорії сучасних вчителів: ті, що живуть професією і ті, котрі втягнулися у професію і не бачать себе в іншій діяльності. Важко було відповісти на питання, якими мають бути вміння директора, щоб вибирати відразу фахових працівників. На це питання Валентина Михайлівна відповіла, що дається взнаки багаторічний досвід роботи на посаді, педагогічна інтуїція, перцептивні уміння, навчання у Донецькому національному університеті імені Василя Стуса на кафедрі педагогіки, фізичної культури та управління освітою. Директор розповіла про те, як помилялася зі своїм вибором і як виправляла ситуацію. Студенти також ставили питання: чи реально отримати робоче місце у школі без зв’язків, додаткової плати тільки за рахунок диплому і знань. Директор повідомила, що на сайті всіх вінницьких закладів загальної середньої освіти розміщують оголошення про вакансії вчителів і кожен може подати резюме. Головне, вміти правильно скласти резюме і побудувати самопрезентацію на співбесіді з роботодавцем. Під час співбесіди з претендентом на посаду проводять тестування з фаху. Директор запевнила, що молодим, компетентним і креативним вчителям ніхто не відмовить у працевлаштуванні.

Студенти залишилися задоволеними від спілкування з потенційним роботодавцем. Директор гімназії надала пропозиції щодо покращення якості практичної підготовки здобувачів вищої освіти. Тож зв’язок із зовнішніми партнерами – роботодавцями дозволить розв’язати як питання

працевлаштування випускників, так і побудувати партнерські відносини із закладами загальної середньої освіти.

Кафедра педагогіки, фізичної культури та управління освітою

Архіви

Приєднуйтеся до нас